Moderná logistika vám zefektívňuje výrobné procesy.

Ako ušetriť na logistike spotrebného materiálu?

 

Uvedomili ste si, aké sú vaše reálne náklady na logistiku spotrebného materiálu v rámci firmy? Spočítali ste si niekedy tieto náklady? Častokrát sa aj v tých najefektívnejších firmách vynakladá podstatne viac prostriedkov na logistiku tovaru, ako na tovar samotný. Podľa našich skúseností, ktoré sme nazbierali v reálnych podmienkach u rôznych zamestnávateľov na Slovensku, sme  zistili, že obstarávanie, evidencia a výdaj spotrebného materiálu sú časovo náročné na každom pracovnom uzle. A keďže čas sú peniaze, tak vedľajšie finančné náklady, ktoré sú spojené s kúpou spotrebného materiálu, sú častokrát vyššie, ako napríklad cena jedného páru pracovných topánok.

Zoberme si jednoduchý príklad pracovnej obuvi, ktoré potrebujete dať svojmu zamestnancovi. O túto obuv si musí najskôr zamestnanec požiadať a jeho vedúci musí preveriť, či má zamestnanec v danom termíne právo na novú pracovnú obuv. Ak áno, vedúci pošle žiadanku na nákupné oddelenie, ktoré vytvorí objednávku u dodávateľa. Dodávateľ musí topánky dodať do skladu, skladník musí topánky prijať na sklad a informovať o tom vedúceho, ktorý príde a odovzdá spomínané topánky zamestnancovi. Pritom je potrebné podpísať protokol, aby mal zamestnávateľ jasne zdokladované, že topánky boli zamestnancovi odovzdané. Do celého procesu tak vstupujú minimálne 4 osoby, ktoré musia svoj čas venovať neefektívnej činnosti. Ak si zrátate ich hodinové mzdy, tak zistíte, že za rok vynaložíte možno až tisíce eur len kvôli neefektívnemu distribuovaniu pracovných topánok. Možno si poviete, „no dobre, ale u nás tento proces robíme hromadne“. Hromadne sa ľudia nahlasujú, hromadne objednávame a aj prideľujeme. V tomto prípade síce tieto problémy s vydávaním tovaru máte možno párkrát za rok, ale určite výdaj trvá aj niekoľko hodín, nakoľko musíte skontrolovať, či každý zamestnanec dostal správnu veľkosť a či sa každý podpísal tam, kde mal. Keď výdaj pracovnej obuvi ešte doplníte aj o výdaj iného oblečenia, napríklad nohavíc a tričiek, tak sa vaše dodatočné náklady znásobia.

Snahou DEXIS SLOVAKIA je mať kvalitný produkt a mať aj inovatívne služby a riešenia spojené s jeho distribúciou. Našou prioritou je ponúkať služby a riešenia, ktoré šetria náklady, zefektívňujú procesy a zlepšujú cashflow.

Pred niekoľkými mesiacmi nás kontaktovala firma HEINEKEN Slovensko, ktorá potrebovala zlepšiť a zefektívniť výdaj osobných ochranných pracovných pomôcok (OOPP) pre svojich zamestnancov v rámci celého Slovenska. Zákazník distribuoval svoje OOPP z centrálneho skladu do lokálnych skladov po celom Slovensku a následne ich odovzdával zamestnancom. Tento proces bol časovo a finančne náročný. Navrhli sme im teda riešenie vo forme balíčkovania na zamestnanca prostredníctvom online prostredia B2B portálu DEXIS SLOVAKIA. Cez toto online prostredie si každý vedúci logistického centra vie jednoducho a rýchlo objednať tovar na svojich zamestnancov. Vidí pritom nárokovosť každého zamestnanca po veľkostiach a termínoch, skladové zásoby a stav objednávky. Každá vytvorená objednávka prechádza cez interné  schválenie a následne prechádza k nám na spracovanie a expedovanie. Objednávka je vytvorená a dodaná na meno zamestnanca a tak odbremeňujeme HEINEKEN Slovensko od identifikácie a rozdeľovania tovaru a tým celá služba balíčkovania na zamestnanca výrazne zefektívnila interné procesy u zákazníka.

 

„V spoločnosti HEINEKEN Slovensko je bezpečnosť a ochrana zdravia našich zamestnancov tou najvyššou prioritou a preto hľadáme v tejto oblasti neustále tie najlepšie a najefektívnejšie riešenia. Jedným z nich je aj spolupráca so spoločnosťou DEXIS SLOVAKIA v oblasti distribúcie ochranných pomôcok pre našich zamestnancov. Oceňujem prehľadný systém objednávania, rýchle a adresné doručovanie, ako aj komplexný prehľad o spotrebe. Toto všetko nám zefektívnilo prácu a ušetrilo čas, ktorý teraz môžeme využiť efektívnejšie.“

Marek Šemelák

Safety Engineer

Heineken Slovensko, a.s.

Výhodou online prostredia DEXIS B2B portálu je aj to, že všetky historické objednávky máte na jednom mieste a viete si tak v priebehu pár minút dohľadať potrebné informácie o type a množstve objednaného tovaru. Tiež myslíme na budúcnosť, preto náš B2B portál vie upozorniť užívateľa na povinnosť novej objednávky. Nemusíte tak myslieť na to, že zamestnanec má nárok na OOPP a vy máte povinnosť objednať nový tovar. B2B portál Vás upozorní a ponúkne tovar na objednanie.

Prechodom na službu balíčkovanie na zamestnanca zákazník ušetril hlavne na tovare, ktorý už nemusí stáť skladom. Tovar držíme skladom u nás a v prípade objednávky ho okamžite expedujeme. Preto už zákazník nemusí riešiť výšku svojich skladových zásob a stav položiek, čím sme prispeli aj k lepšiemu cashflow zákazníka.

Ak si aj Vy chcete zlepšiť procesy a logistiku ohľadom spotrebného materiálu a ušetriť pritom značné finančné prostriedky, kontaktujte nás na emailovej adrese: [email protected] alebo na tel. čísle +421 903 723 415. Viac informácií nájdete aj na https://www.dexis.sk/riesenia/balickovanie/

 

Tomáš Korpáš

Projektový manažér online riešení

DEXIS SLOVAKIA s.r.o.